Sidor

onsdag 18 januari 2017

Handla mer medvetet

Jag tänkte försöka handla mer medvetet det här året. Alltså försöka välja mer ekologiskt. I första hand tänkte jag försöka byta ut mina skönhetsprodukter, smink och städ- och tvättprodukter.
Jag kommer inte slänga det som jag redan har hemma utan jag kommer använda upp det först och när det är dags att köpa nytt letar jag efter ekologiska alternativ.

Nästa på listan att byta ut blir väl mat och där tänkte jag börja med oljor, kryddor, frukt, grönsaker och saker som håller länge som till exempel krossade tomater och kokosmjölk.

Det kommer nog bli en utmaning eftersom jag är student och ekologiska produkter är lite dyrare än produkter som inte är ekologiska men, med lite planering så ska det nog gå bra och vi har redan ett matförråd hemma så jag kommer inte behöva köpa allt på en gång. Kommer nog ha stor hjälp av sidor som matsmart som säljer varor lite billigare än i vanliga affärer, hittar ofta ekologiska produkter där för ett bra pris.

Angående skönhetsprodukter så gjorde jag nyss en beställning från jordklok med en hel del produkter, det kommer en haul när jag fått hem produkterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar